20 Ağustos 2012

Güzel Futbol Ve Kaçan Galibiyet




Vira bismillah dedik açtık sezonu. 3 Ay sonra büyük bir heyecanla takımın ilk resmi maçını izleyecek olmanın verdiği heyecanla oturduk ekran başına. Yalnız kadrolar açıklanır açıklanmaz telefon trafiği yaşamaya başladım arkadaşlarımla. Hepimiz aynı soruyu soruyorduk birbirimize; bu nasıl kadro?

Alışık olmadığımız bir dizilişle çıktı sahaya Cuper. Kadro'da farklı isimlerin olmasına alışık ve hazırlıklıyız ama Ali Çamdalı'nın stoper, Garcia'nın solbek olarak çıktığı bir diziliş açıkçası beni karamsarlığa itti. Akla ilk gelen Numan ve Ömer varken neden Ali stoper oynayacaktı? Ya da şöyle söyleyeyim; Numan ve Ömer, Ali kadar stoper görevini yerine getiremeyecek miydi? Çünkü her ikiside stoperdiler ve devşirme değildiler mevkiilerinde.

Bizim belki de yanıldığımız konu değerlendirmeleri isimler üzerinden yapıyor olmamız. Takımın antrenmanlarını izleyemiyoruz çoğunlukla. Futbolcularımızın hafta içindeki antrenmanlarda performansları nedir bilmiyoruz. Cuper, hafta içi yapılan antrenmanlarda Ali'yi denemiş stoper mevkiinde. Duyduğumda önemsememiş, Numan ve Ömer'e gözdağıdır belki demiştim en fazla. Roversio'yu da unutmayalım ama onunda şansızlığı yabancı kontenjanı.

Gözdağı demişken burayı biraz irdelemek istiyorum. Numan ve Ömer'in oturup biraz düşünmeleri lazım bence. Neden böyle bir dizilişle çıktı hoca bilmiyorum ve farazi konuşuyorum ama yüzeysel olarak olaya bakınca her iki oyuncumuz da hazır değilmiş demekki diyorum. En kısa zamanda toparlanacaklarını ümit ediyorum ki o kapasitede oyuncular zaten. Defalarca da kanıtladılar bunu.

Konuyu fazla uzatmadan maça geçeyim. Dakikalar geçtikçe tereddütlerim ortadan kalktı. Orduspor, oyuna hakim olan,ayağa pas yapan, ani ve hızlı toplarla bir anda rakip kalye inen bir görüntü verdi ilk yarı boyunca. Yeni golcümüz Barral biraz gününde olsa ilk yarı 3-0 olması işten bile değildi. Çok gol kaçırdı ama Barral beni mest etti oyunuyla diyebilirim. Uzun süredir bu tarz bir forvetin yokluğunu yaşıyorduk. Barral boş koşularıyla peşinde üç Mersinli oyuncuyu sürüklerken Hasan'a alan yaratıyor, topu ayağın aldığında ise rakibin üzerine inanılmaz hızlı ve kıvrak çalımlarla gidip, rakip defansı zor durumda bırakıyordu. Benim Barral'dan beklentilerim çok büyük bu sezon.




Oyuncuları tek tek değerlendirmeyeceğim fakat Hasan dün akşam maalesef hazır bir görüntü vermedi. Hatta yabancı kontenjanı sorun olmasa Stancu, Barral'ın değil Hasan'ın yerine girerdi diye düşünüyorum. Barral çıktıktan sonra zaten oyundan da biraz düştük. Havanın sıcaklığı,sezon başı olması futbolcuların maçın sonuna doğru oyundan düşmesini sağladı. Aynı şekilde Mersin'de aynı sorunla karşı karşıya kaldı.

Bu arada nerdeyse unutuyordum. Beni en çok sevindiren ve etkileyen takımın kanatlardaki hücum gücünün geçen seneye oranla artmış olması. Monje en çok göze batan isimdi dün gece. Umbides'te Monje'ye ayak uydurdu ilk yarıda.

Henüz konuşmak ve genel bir yorum yapmak için erken ama dün geceki maça bakarak olumlu tarafların daha çok olduğunu söyleyebiliriz. İlk maç itibariyle takımda bir ışığın olduğunu gördük.

Bundan sonra daha çok destek vererek içerde dışardı takımı yalnız bırakmadan destekleyerek hep beraber yürümeliyiz bu yolda. Orduspor taraftarı da en az başkanı Nedim Türkmen kadar cesur olmalı,taşın altına elini koymalı.


Sezona güzel bir oyunla,kaçan bir galibiyetin hüznüyle başladık birazda. Asıl bayramı haftaya Olimpiyat Stadı'nda rekor kırarak, tatlı rekabet halinde olduğumuz Eskişehir'i yenerek yaşarız inşallah.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Yorumlarınız bizim için önemli...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...