7 Kasım 2011

Süper Ligin 1 Numarası Saso Fornezzi Röportajı

Röportajlarımıza devam ediyoruz. Bu sezonki ilk röportajımızı Tobias Nickenig ile yapmıştık ve güzel bir söyleşi olmuştu. Yabancı futbolcularımızın çoğuyla sezon içinde röportajlarımız devam edecek. 2. Röportajımız Süper Ligin 9. Haftası geride kalırken Süper Ligin en az gol yiyen takımının kalecisi ligin en az gol yiyen kalecisi Saso Fornezzi ile. Transfer sezonun başlamasının hemen ardından yapılan ilk transferlerden biriydi Fornezzi. Avusturya liginin geçtiğimiz sezon en iyi kalecisi seçilmiş olmasına rağmen kafamızda soru işaretleri vardı. Ama Fornezzi forma giydiği daha ilk maçtan güvenimizi kazandı ve gönüllerimizi fethetti. Çok fazla uzatmadan Saso ile yaptığımız röportaja geçelim.

D.A.G : Merhaba Saso,

Öncelikle röportaj teklifimizi kabul ettiğin için çok teşekkür ederiz. Klasik sorumuzla başlayalım. Saso Fornezzi kimdir ? Bize kendinden ve ailenden bahseder misin ?

Saso Fornezzi : Saso herkes gibi normal hayatına devam eden sade bir adam. Gülümsemeyi ve başkalarına yardım etmekten hoşlanırım. Aileme gelince, harika bir eşim var ve Aralık ayında evliliğimizin 5. Yılını kutlayacağız. Ayrıca bir oğlumuz var. Bu aralık ayında 2 yaşına girecek, adı Lucas. Yanımda oldukları ve beni destekledikleri için çok mutluyum ve aileme aşırı derecede düşkünüm.

D.A.G : Futbola nasıl başladın ve neden kalecilik ?

Saso Fornezzi : Futbola her çocuk gibi sokakta arkadaşlarımla futbol oynayarak başladım. Fakat bir süre sonra yerel kulüplerden biri olan NK Dravograd’a katıldım. İlk başlarda normal oyuncuydum fakat sonra gol atmaktan daha çok kurtarmakta iyi olduğumu anlayınca kaleci oldum.

D.A.G : Kaleci olmanın en zor yanı nedir ?

Saso Fornezzi : Sahadaki diğer mevkilerin aksine sorumluluğu çok daha fazla olan bir mevkidir. Diğer futbolcuların yaptığı hatalar telafi edilebilir ama kalecinin yaptığı hatanın cezası yenilen goldür. Bu da en zor yanı olsa gerek.

D.A.G : Futbol oynamasaydın hangi mesleği yapıyor olurdun ?

Saso Fornezzi : Tam olarak bilmiyorum ve hiç düşünmedim bu konuyu ama futbol oynamaydım heralde yine spor ile ilgili bir mesleğim olurdu.

D.A.G : Orduspor’dan gelen transfer teklifini duyduğunda neler düşündün ? İlk tepkin ne oldu ?

Saso Fornezzi : Transfer teklifini ilk aldığımda İstanbul’da tatildeydim. Türkiye Süper Liginde oynayacak olmak ve Orduspor gibi iyi bir geçmişe ve tarihe sahip bir kulübe transfer olma fırsatı yakaladığım için çok mutlu oldum.

D.A.G : Orduspor’un transfer teklifinden önce başka teklifler aldın mı ? Aldıysan neden Orduspor’u seçtin ?

Saso Fornezzi : Farklı ülkelerden bir çok teklif vardı ama Orduspor’un çok iddialı ve hedefleri olan bir kulüp olması benim teklifimi etkiledi. Hedeflerin büyüklüğü ve kulübün Türkiye’nin en iyi kulüpleri arasına girmek istemesi çok önemli. Bunun için çok büyük bir mücadele vermek gerekiyor ve bende bu mücadelenin içinde olmak Orduspor’un ulaşmak istediği hedeflere yardımcı olmak ve bir parçası olmak istediğimden dolayı şuan buradayım.

D.A.G : Boş zamanlarında Ordu’da neler yapıyorsun ?

Saso Fornezzi : Yoğun maç takvimi ve antrenmanlardan dolayı çok fazla boş zamanımız olmuyor. Genelde ailemle birlikte geçiyorum boş zamanlarımı.

D.A.G : Ordu, Ordu halkı ve Türkiye hakkındaki kısa dönemde gözlemlediklerin, düşüncelerin neler ?

Saso Fornezzi : Ordu küçük ama çok samimi bir yer. Şehir’in git gide geliştiğini görüyorum ve bu da zaman içinde İstanbul gibi büyük şehirlerden Ordu’ya geri dönüşü sağlayacaktır. Ordu halkı çok samimi ve sıcakkanlı ama Türkler genelde samimi insanlar. Türkiye için ise kısaca söyleyebileceğim tek şey çok güzel bir ülke olduğu.

D.A.G : Şuanda Slovenya Milli takımının kalecisi Handanoviç ve Udinese’de de çok iyi bir performans sergiliyor. Handanoviç ve Milli Takım hakkındaki görüşlerin neler ? Orduspor’daki bu istikrarlı performansını sürdürdüğün takdirde Slovenya Milli takımında oynayabileceğini düşünüyor musun ?

Saso Fornezzi : Handanoviç senin de söylediğin gibi Milli Takımın ve Udinese’nin kalesinde görev yapan çok iyi bir kaleci. Performansımın Milli Takımda forma giyebilecek düzeyde olduğunu düşünüyorum ve kendime güveniyorum ama bu tabi ki hocanın elinde olan bir şey. Milli Takım için davet alırsam daha önce gittiğim gibi gider seve seve forma giyerim.

D.A.G : Kendine örnek aldığın bir kaleci var mı ? Türk kalecilerden en çok hangisini beğeniyorsun ?

Saso Fornezzi : Gianluigi Buffon benim idolüm ve en çok beğendiğim kaleci. Türkiye’deki favori kalecim ise Rüştü Rençber. Çok tecrübeli ve iyi bir kaleci.

D.A.G : Şuan Süper Ligin bir numarasısın ve Süper Ligde en az gol yiyen kalecisin. Bu bizim için mutluluk ve güven verici bir durum. Bu müthiş performansın devam edecek mi ?

Saso Fornezzi : Benim ve takımın performansının aynı şekilde devam edeceğini umuyorum. Çok daha iyi olmak istiyoruz ve olacağımızı da düşünüyorum.

D.A.G : Aynı pozisyonda oynadığın Fevzi ve Onur hakkında neler düşünüyorsun ?

Saso Fornezzi : Her ikisi de çok profesyonel ve iyi kaleciler.

D.A.G : Takımdaki arkadaşlık ortamı hakkında ne düşünüyorsun ? En iyi arkadaşın kim ?

Saso Fornezzi : Takımdaki ortam çok güzel. Takım içindeki iletişim çok iyi. En iyi arkadaş olarak tek bir kişiyi söyleyemem. Takımdaki bütün futbolcular benim en iyi arkadaşım.

D.A.G : Sana göre takımdaki en iyi futbolcu kim ? Yada en beğendiğin diyelim.

Saso Fornezzi : Çok iyi futbolculardan oluşan bir takımız. Bu tarz sorulara cevap vermek zor. En iyinin kim olduğunu söylemek gerçekten zor.

D.A.G : Avusturya’da yılın kalecisi seçildin. Avusturya futbolu ile Türk futbolunu kıyaslar mısın ?

Saso Fornezzi : Türkiye Ligi Avusturya Liginden çok daha kaliteli bir lig. Bireysel olarak çok iyi futbolcular var. Avusturya’da taktik konulara daha fazla önem veriliyor ama kalite olarak kesinlikle Süper Lig daha iyi.

D.A.G : Ligin şuanda en az gol yiyen takımıyız. Bu başarı öncelikle senin ve defansif oyuncularımızın başarısı. Bu başarının anahtarı nedir ?

Saso Fornezzi : Çok organize ve takım halinde savunma yapan bir ekibiz. Savunma oyuncularımız kadar orta alandaki oyuncularımızın da bunda katkısı var. Çok daha iyi oynayabileceğimizi ve daha iyisini yapabileceğimizi biliyoruz.

D.A.G : Hedeflerin neler ? Orduspor’da uzun süre kalmayı düşünüyor musun yoksa Avrupa’ya gitmek gibi planların var mı ?

Saso Fornezzi : Öncelikle Orduspor için elimden gelenin en iyisini yapmak ve burada başarılı olmak istiyorum. Gelecekte ne olacağını şimdiden konuşmak anlamsız. Herhangi bir planım yok çünkü Orduspor’a yeni geldim ve burada yapacak çok şey var. Tek düşüncem şuanda Orduspor.

D.A.G : Bu sezon Orduspor’un hedefi ne olmalı ? Şuan çok iyi gidiyoruz. Orduspor’u sezon sonunda nerede görüyorsun ?

Saso Fornezzi : Süper Ligde yeni olduğumuz ligde kalmak öncelikli hedefimiz tabi ama ben ligi ilk 8 içinde bitireceğimizi düşünüyorum.

D.A.G : Türk yemeklerini sevdin mi ? En çok hangilerini beğendin ?

Saso Fornezzi : Türk yemekleri çok güzel. En çok Kebap, baklama ve sütlaçı seviyorum.

D.A.G : Son olarak Orduspor taraftarına neler söylemek istersin ?

Saso Fornezzi : Taraftarın bir numara. Bizim her zaman yanımızdalar ve bu bizi çok mutlu ediyor. Her zaman yanımızda olmaları çok güzel. Önümüzdeki maçta stadyumun ağzına kadar dolu olacağını düşünüyorum.

Her şey için çok teşekkür ederiz Fornezzi. Umarız ligin sonunda da ligin en az gol yiyen kalecisi olma ünvanını taşırsın…

6 yorum:

  1. J. Emmanuel Culio 1, sen 2... Büyüksünüz, sizler varoldukça bizler destekçiniz olacağız.

    YanıtlaSil
  2. helal olsun beeee :D

    YanıtlaSil
  3. DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN SASOOO!

    YanıtlaSil
  4. Ozan Özçelik11 Aralık 2012 22:41

    Güzel insan, seviyorum seni. En güzel senelere abicim. #NiceSenelereFornezzi :)

    YanıtlaSil

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Yorumlarınız bizim için önemli...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...