16 Nisan 2012

''Gelecek sezonda yapmak istediklerimizi sahaya yansıtmaya çalışıyoruz.''

Hector Cuper'in dün maçtan sonra verdiği röportajdan bir cümleden ibraret yazının başlığı. Sahaya çıkan kadro, yapılan oyuncu değişiklikleri bize Cuper'in bu kupayı ciddiye aldığını gayet net bir şekilde gösterdi. Bu ciddiyet biraz fazla aslında. Gelecek sene kadroda yer almayacak olan Dalmat, Ribeiro gibi isimleri Samsun'a götürmektense sezon başında profesyonel yapılan ve A2'de oynayan iki arkadaşı Samsun'a götürüp A takımla aynı havayı solumalarını sağlamak bile daha çok mutlu ederdi beni.

Cuper, ''Gelecek sezon yapmak istediklerimizi sahaya yansıtmaya çalışıyoruz'' dedi. Fakat ben ligde oynanan oyundan farklı bir oyun yada farklı bir oyun anlayışı göremedim sahada. Sahadaki tek farklılık Ali Çamdalı'nın stoper olarak oynamasıydı. Kendi kendime acaba Cuper'in bahsettiği şey bumuydu diye düşünmedim değil. Maç boyunca Ali'yi tandemde hayranlıkla izledim gerçekten. Yıllardır tanımı yapılan oyuna topu iyi sokan stoper tarifini bulmuş gibi hissettim kendimi. Gayet kendinden emin, sakin bir şekilde oynayan ve neredeyse bütün topları olumlu kullanan bir Ali Çamdalı vardı sahada. Yenilen gollerde Ömer ile hataları vardı ama genel olarak bakınca Ali Çamdalı'dan stoper olmaz diyemeyiz. Futbola stoperde başlayıp devam etmiş olsaydı bence şuan topu oyuna iyi sokan stoperler arasında sayılan isimlerden biri olurdu. Gelecek sezon ona ne kadar şans gelir stoperde bilmiyorum ama ihtiyaç olduğu zaman bu işi de çok iyi yapabileceğini gösterdi bizlere.

Ali Çamdalı demişken, Türkiye'ye geliş süreci hakkında çoğu kişinin bilgi sahibi olduğunu düşünmüyorum. Ali sanılanın aksine Almanya alt yapısı almış bir futbolcu. Duisburg altyapısından yetişip Beyern Leverkusen transfer olmuş, Leverkusen'in B takımında kaptanlığa kadar yükselip Almanya'daki son zamanlarında A takım formasını giymiş bir futbolcu. Sonrasında Fenerbahçe ve Galatasaray ile adı geçmiş, hatta günlerce Fenerbahçe'ye imza attığı basında yer almıştı. Bu konunun tam ayrıntısını bilmiyorum ama yaşanan sorunlardan dolayı son anda Kayserispor'a imza atmıştı Ali. Kayserispor'da ilk sezonunda Süper Ligde çok fazla şans bulamamış sonrasında Kayseri Erciyesspor ve Kocaelispor maceralarından Orduspor'a kadar uzananmış kariyeri. Geçtiğimiz sezonki Murat Akın'la ortaya koyduğu performansdan dolayı takımda kalmasını en çok istediğimiz futbolcuydu Ali. Bu sezona baktığımız zaman ise ligin ilk dönemlerinde çok tutuktu. Ama Cuper'in gelişinden sonra Ali'de kimliğini tam olarak sahaya yansıttı. Cuper'in takımda en çok tuttuğu iki isimden biri Ali Çamdalı. ''Söylediklerimi tam anlamıyla yapan, ne görev versem gerçekleştiren tek isim Ali Çamdalı'' dediğini duymuştum Cuper'in. Ali de bunun farkında olduğuna göre ondan uzun yıllar yararlanabiliriz. Türkiye'de oyunun iki yönünü oynayabilen önliberolar her zaman el üstünde tutulur. Ali'nin geçtiğimiz sezonki kadar hücumda etkin olduğunu söyleyemeyiz ama onda o yönde bir potansiyel olduğunu biliyoruz. Cuper'in söylediği cümleden farklı bir noktaya geldi yazı ama sağlık olsun. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Yorumlarınız bizim için önemli...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...