8 Eylül 2011

Pazarlanamayan Şampiyonluk...


Bugünden geriye dönüp baktığımız zaman her ne kadar çoğu zaman hakkını versek de bazı konuları eleştirmek lazım. Bu eleştirilerin amacı da bellidir aslında. Amacımız herzamanki gibi yapıcı olmak.

Pazartesi günü 26 yıl aradan sonra Süper Ligde ilk maçımıza çıkacağız. Şike iddiaları, ligin ertelenmesi derken şampiyonluğun sevincini doya doya yaşayamadık. Bu konu bizim dışımızda gerçekleşen bir durum tabikide ama Orduspor taraftarının bu şampiyonluğu gururla taşımasını sağlayabilecek hiçbir ürün yönetim tarafından taraftara sunulmadı.

Kurumsallaşmadan, kulübün gelişiminden, yapılan yeniliklerden çok fazla bahsedip bu konu hakkında yönetimi, başkanı övdüğümüz zamanlar olmadı değil ama koca yaz storede bırakın taraftar şampiyonluk ile ilgili ürün bulsun forma dahi yoktu.

Bu konu hakkında blog ekibi olarak çok fazla kafa patlattık. Şu olabilirdi, bu yapılabilirdi, şöyle birşey olsa güzel olurdu falan filan. Taraftar sitelerinde, forumlarda çok yetenekli kardeşlerimiz var. Orduspor'la yatıp, Orduspor'la kalkan çok güzel tasarımlar yapan bu arkadaşlar bile bu işin üstünden fazlasıyla gelebilir. Artık baskı teknolojileri o kadar geliştiki en basit bir kırtasiyeci bile her türlü nesnenin üzerinde baskı yapabilirken bizim bu bakımdan kocaman 3 ayı bomboş geçirmemiz gerçekten çok üzüntü verici.

En basit örnek tişörttür. Artık bu işin organizasyonu o kadar basit ki çoğu takım önemli bir başarının hemen ertesi günü çeşit çeşit, renk renk, desen desen tişörtleri store'lerinde satışa sunuyor. Bit tişört tasarlamak o tişörtü store'de satış aşamasına getirmek iddia ediyorum 1 haftalık bir sürede yapılabilecek bir iş. Üstelik çok da maliyetli olan bir iş değil. 10-15 liraya mal edip Store'de renk renk Şampiyonluğu vurgulayan o tişörtler satışa sunulsaydı şuan ekonomik gelir beklediğimiz sms kampanyasından yada diğer kampanyalardan çok daha fazla gelir getirirdi kulübe. Yaz dönemi bitti sayılır. Bundan sonrası için belki biraz geç olabilir ama Store'nin ürün çeşitliliği ile ilgili mutlaka ve mutlaka sağlam atılmalı ve bu işle birkaç kişi meşgul olmalı. İşin tasarım kısmını yapacak onlarca kişi tanıyorum. İddia ediyorum çok da güzel şeyler çıkarabilecek arkadaşlar var aramızda.

Ne gibi ürünler yapılabiilir, şampiyonluk nasıl pazarlanabilir onlarca fikir verebiliriz. 3 aylık sürecin ardından bu yazıyı yazmak ne kadar doğru bilmiyorum. Keşke Şampiyonluğun hemen ardından bunları dile getirebilseydik bizler de.

Umarız bundan sonra Orduspor Store çok daha profesyonel yolda ilerler.

2 yorum:

  1. Yönetimi tek eksik bulduğum konu store. Başkan maddi yönden çok yetenekli, ama bence pazarlama için çok yeteneksiz. Evet, bir çok kulüp böyle. Ama biz onlardan olmamalıyız. Madem farklılık yaratmamız gerek, her yönümüzle göstermeliyiz bunu. Alabilecek doğru düzgün bişey bulamıyorum store'de. 10 Eylül son tarih, kesin gelecek yeni sezon formaları dediler. Bakalım 1 Eylülden beri aynı şeyleri duyuyorum.

    YanıtlaSil
  2. Galatasaray UEFA şampiyonluğunu pazarlayamadı biliyorsunuz.
    Bu işler öyle kolay olmuyor, kurumsallaşmadan hele hiç olmuyor...
    Bir de bu eleştrileri yapanların büyük çoğunluğu ne taraftar kart alıp kulübüne katkı sağlamıştır, ne de mesaj atıp katkı sağlamıştır...

    YanıtlaSil

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Yorumlarınız bizim için önemli...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...